דרמה במצרים: הנשיא לשעבר מובארק זוכה

    שלמה ריזל No Comments on דרמה במצרים: הנשיא לשעבר מובארק זוכה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה במצרים, לאחר שבית המשפט בקהיר זיכה היום (שבת) את נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק מהאישומים נגדו.

    בין האישומים: אחריות לגרימת מותם של כ-240 בני אדם, במהלך הפגנות אירועי 'האביב הערבי' בשנת 2011 בכיכר תחריר ואישומים בגין שחיתות ובגין ייצוא גז טבעי לישראל במחירים מוזלים.

    מובארק, בן ה- 86, עמד לדין יחד עם שני בניו, גמאל ועלא, שר הפנים במשטרו, חביב אל-עאדלי, ושישה מעוזריו, שאף הם זוכו מכל האישומים שהיו נגדם.

    בית המשפט המצרי פסק היום את פסק הדין הסופי, זאת לאחר שבשנת 2012 הוא הטיל מאסר עולם על הנשיא לשעבר, אולם בית הדין לערעורים במדינה הורה על העמדתו למשפט חוזר, שכאמור במסגרתו ניתן היום פסק הדין הסופי.

    למרות הזיכוי, מובארק צפוי להישאר במאסר לאחר שבמאי האחרון הורשע ביחד עם בניו בגניבה של יותר מ-100 מיליון לירות מכספי ארמונות הנשיאות. על מובארק הוטלו אז שלוש שנות מאסר ואילו על בניו הוטלו ארבע שנים.

    ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר התייחס לזיכויו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, ואמר כי מובארק הוא פטריוט וגיבור מצרי שפעל במשך שנים ארוכות למען ארצו ולמען היציבות במזרח התיכון. הוא שמר וחיזק את הסכם השלום עם ישראל, מתוך ראיה שזה אינטרס מצרי, לא פחות מאינטרס ישראלי.

    אני שמח ברמה האישית, למען החבר שלי, שעבר תקופה לא פשוטה, בה שמו ומורשתו עוותו מתוך שיקולים אינטרסנטים, והיום הוא יכול לזקוף את ראשו בגאווה."



    0 תגובות